Brev:
Sover ustabilt og vågen i mange timer
11. marts 2009
Alder:
1 mdr.
Sover ustabilt og vågen i mange timer
Hej Helen.
Olivia blev født den 31/1-09 og er nu ca. 5 uger gammel.
I starten sov hun gerne 2-3 timer ad gangen 3 x dgl. Om natten har hun hele tiden vågnet efter 2,5-3 timers søvn. Hun sover for det meste ca. 2 x 3 timer og til sidst 2 timer i løbet af natten.
Om dagen er hun nu begyndt at sove meget ustabilt. Hun vågner med gråd efter 3 kvarter istedet for at skifte søvnfase. Hvordan hjælper jeg hende videre i søvnen? Hun bruger sut og den giver jeg hende gentagende gange, når hun vågner. Somme tider lykkedes det hende at falde i søvn igen. Andre gange vågner hun helt op og jeg må tage hende op.
Jeg er i dag begyndt at putte hende i barnevognen udenfor efter jeg har ammet. Det gav samme udslag.
Hun har flere gange holdt sig vågen 6-7 timer om dagen, det resulterer i, at hun bliver overtræt og meget aggressiv og jeg har svært ved at få hende til at slappe af under amningen.
Hendes tungebånd er meget kort, lægen mener ikke det giver problemer, selvom min egen sp mener, der er risiko for, at hun hurtigere bliver træt og falder i søvn ved måltiderne.
Jeg ammer udlukkende og hun spiser hver 3. time døgnet rundt.
Venligst
Joan