Brev:
Søvn - for meget ?
12. marts 2009
Alder:
6 mdr.
Søvn - for meget ?
Hej igen Helen
Tusind tak for et godt og konstruktivt brugbart svar - heldigvis gør vi i forvejen meget af det :-)
Der dukker dog et spørgsmål op for mig - der sker hurtigt ændringer, efter vi har lagt hende på eget værelse :-)
- Som jeg kan se af dit forslag til døgn rytmen gives der ikke så meget MME i dagtimerne som jeg ellers gør nu. Vores datter bliver pt puttet kl. ca. 20 med ca. 150-200 ml MME og sover ofte helt til 5-6 (i morges til 6.30) uden mælk. Når hun vågner om morgenen får hun så ca. 200 ml og sover videre til ca. 8:30-9 og får havregrød osv.
Hun "knirker" stadig i løbet af natten men falder hen igen af sig selv. Dog i dagtimerne kan det være svært og holde hende vågen meget mere end 1 1/2 - 2 timer max.
Hun virker lidt pjevset for tiden, og er ikke så god til og ligge og lege for sig selv og bliver hurtigt træt igen, gnider øjne osv.... jeg synes jo hun burde være udhvilet efter god nattesøvn mv. Kan det være tænder eller sker der meget udviklingsmæssigt på dette stadie lige nu?
Min egen sp siger at jeg bare skal være glad for at jeg har en god sovetryne som har et godt sovehjerte (som jeg iøvrigt også selv har)
Er det noget galt i ovenstående og bliver uroligt for om det er ok som det er nu. Nu kan jeg se af nedenstående at du foreslår mælk ca. 23-24 - vil du anbefale jeg vækker hende så ?
Hun vejer 7,6 og måler 70 cm. og er nu 6 1/2 mdr.
På forhånd tak igen.
Hilsen en bekymret mor