Brev:
Mad, søvn og nedtrapning af amning
12. marts 2009
Alder:
7 mdr.
Mad, søvn og nedtrapning af amning
Hej.
Jeg har en datter der bliver 7 mdr. om et par dage. Jeg skal starte på arb. til april og skal trappe ned på amning i løbet af dagen. Jeg har lavet om på dagen for at få det tilpasset til en arbejdsdag - men synes det har resulteret i at vi ikke har nogen rytme og jeg er bange for at jeg prøver mig for meget frem både med mad, søvn og amning i løbet af dagen og derfor kommer til at forvirre hende, fordi rytmen er ødelagt.
Jeg er blevet anbefalet af min SP at give hende MME i krus istedet for flaske i løbet af dagen. Men min datter vil hverken have flaske eller krus (har aldrig taget flaske eller sut) hun vil kun ammes. Jeg ved ikke hvordan jeg skal vænne hende til at drikke MME istedet for at blive ammet.
Hun vågner ca. kl. 6-6.30. Jeg har tidligere givet grød som det første og derefter ammet hende. Men for at hun fremover får nok mælk har jeg ændret det til kun at amme hende, og først give grød efter hendes første lur (dvs. ca. kl. 10). Frokostgrød har tidl. været kl. 12, men hun er begyndt at tage 2 lure om formiddagen og den er derfor rykket en times tid. Om eftermiddagen har jeg ammet lidt forskelligt, men ofte efter frokost og ca. kl. 15.30. Aftensmad (kartoffel/grøntsagsmos) er kl. 18, herefter amning og puttes til nat kl. 19-19.30.
Hvordan vil du anbefale en dag ser ud for vores vedkommende? (Jeg skal afsted ca. kl. 7.15 om morgenen og vil være hjemme ca. kl. 16) Hun sover lidt forskelligt om natten - nogle dage sover hun fra hun bliver lagt til kl. 6. Andre dage vågner hun ml. 23 og 01 for at blive ammet.