Brev:
Madplan med færre natamninger - 8 mdr.
12. marts 2009
Alder:
8 mdr.
Madplan med færre natamninger - 8 mdr.
Hej Helen.
Tak for dit sidste svar - dine råd har virkelig hjulpet os.
Hannah spiser nu en del mere mad. Hun spiser ikke meget ad gangen, men vores løsning er at vi tilbyder mad hyppigt i løbet af dagen.
Jeg ammer stadig ved 24-01 tiden. På gode nætter igen ved 5-6 tiden og på dårlige er der endnu et måltid. Om dagen er vi ved at gå over til at give MME da jeg snart skal studere igen.
Dagen:
05.00(06.00) ammes og sover uroligt til ved 6(07.00) tiden
07.30 Morgenmad. Havregrød. Vi er dog ved at gå over til havrefras da hun helst selv vil spise eller kunne lege med maden mens hun spiser. Morgenmad er ikke lige sagen så hun spiser ikke ret meget.
09.00 50-100ml MME inden formiddagslur(sover mellem 40min-1,5 time)
11.30-12 frokost. Spiser mellem en halv til en hel rugbrødsmad med fisk eller andet pålæg + ca. 1 dl grød.
13-14 MME ca. 100-150 ml inden lur(SOver ca. 40 min)
16. Lidt frugt og mos/grød. Vi tilbyder ofte her for hun lader til hellere at ville spise lidt her og så lidt til aftensmad(og ikke et stort aftenmåltid)
18.00 tilbudt vores mad, rugbrød, grød eller hvad vi nu kan få i hende:-)
Ammes og spiser 150-200 ml vælling mellem 19-20 og puttes. Vi er begyndt med vælling da aftensmaden aldrig rigtig er et hit.
Nå, men nu vil jeg så høre om du mener det svare til hendes 8 måneder? Giver vi for meget MME? Hannah sover ofte kun 40 min af gangen og tager derfor ofte tre lure på en dag, men vi er begyndt at prøve kun at give hende to lure for at se om hun så kunne sove lidt længere i træk.
Vi har svært ved at time maden de dage hun kun sover 40 min for hun er jo ikke sulten efter en lur på 40 min.
Vi vil gerne skære ned i natamningen så hun kun får mad ved 24-tiden og så igen ved 6 tiden, men vil lige høre fra dig at hun får nok mad om dagen først.
Hvor meget er et måltid? Hvor meget mælk skal de have i denne alder? Har du et råd til at bryde det dårlige mønster med at sove 40 min? Hun vågner præcis after 40 min om hun har været vågen 2 eller 4 timer. I svømmehallen eller været hjemme.
Venlig hilsen
Julie