Brev:
Sovevaner om dagen - 2 mdr.
13. marts 2009
Alder:
2 mdr.
Sovevaner om dagen - 2 mdr.
Hej Helen.
Jeg har problemer med at min søn på 2mdr. vågner efter 45 min hver eneste gang han sover om dagen. Det bliver således en kamp at holde ham fra brystet, så der kan gå 3 timer mellem at han kan spise, så ikke han spiser alt for tit.
Han er nem nok at få til at sove i barnevogn eller vugge, men han vågner konsekvent efter 45 min. Sidst på dagen bliver han så overtræt og pylret, gider ingenting, fordi han ikke har sovet nok i løbet af dagen. Han kommer i seng ml. 19 og 20, alt afhængig af hvor længe vi kan strække den.
Hvordan får vi forlænget de lure. Hvordan får jeg ham til at falde i søvn igen når han vågner efter 45 min? Det er ikke fordi han er sulten at han vågner.
Jeg håber du har et godt eksempel til en dagsrytme og gode råd til at få ham til at falde i søvn når han vågner op. Han vil ikke bruge sut og vi har forsøgt hver dag i 2 mdr., men han vil ikke have den når han er træt eller ked af det.
Jeg håber du kan hjælpe mig på vej.
Jeg ser frem til at høre fra dig.
Venlig hilsen
Camilla