Brev:
Hyppig afføring, knopper og aktiviteter 1 år gammel
1. maj 2004
Alder:
12 mdr.
Hyppig afføring, knopper og aktiviteter 1 år gammel
Hejsa
Min søn er nu netop fyldt 1 år, og jeg undrer mig over hans ret så hyppige afføringer - 5-6 gange om dagen er meget normalt, nogen gange selvfølgelig mere i bleen end andre. Men 3 gode op af nakken og 2-3 medium str. som vi kalder det herhjemme. De sidste par dage kommer han ofte med "presselyde", hvor man virkelig kan se han presser (bliver rød i hovedet) - nogen gange kommer der noget, andre gange ikke - men som du selv kan læse er det jo da ihvertfald ikke fordi han har forstoppelse!
Det virker bare som om han har konstant afføringstrang. Han har altid haft godt gennemløb, og jeg har kun en enkelt gang oplevet at det var knoldet.
Desuden har han en smule knopper el. nærmere nopret hud på ben og knæ (sådan lidt ligesom vejrbidte kinder). Ingen rødme og det virker ikke til at det er noget der generer.
Mit spørgsmål er nu, hvorvidt det er normalt med alle disse aff. + hvorvidt det kan være en form for madallergi el. lignende og om knopperne og afføringen hænger sammen?
Han spiser pænt varieret, du ved øllebrød, havregrød, frugt, youghurt, grønsager, kød, sovs. osv. - elsker rosiner, men dem har jeg "konfiskeret" uden effekt.
Har du evt, nogle gode råd til at få det til at holde lidt igen?
Et andet spørgsmål er, at min søn stadig går hjemme ved mig til daglig og skal grundet mangel på dagplejepladser herude hvor vi bor, ikke passes lige foreløbig. Jeg har aftenarbejde og kan derfor være hjemme ved ham og hans far passer ham om aftenen.
Af og til virker det som om at han synes der godt kunne ske lidt mere. Vi går daglige ture og besøger legepladsen, fodrer dyr, gynger osv. Vi er i mødregruppe hver 14. dag og mødes herudover et par gange om ugen til en kop te eller en gåtur sammen med en veninde som har en jævnaldrende pige. Desuden er han altid med ude at handle og ser 1 gange ugentligt sine bedsteforældre og i weekenderne er vi faktisk også altid på familiebesøg.
Men på de dage hvor vi ikke rigtig ses med nogen og bare går ture og er alene sammen, virker det som om at han keder sig lidt. Er det et signal om, at han er mere end parat til at komme i gang med at blive passet? - eller har han godt af at "kede" sig lidt en gang imellem?
Han er ellers en rigtig glad dreng - er begyndt at gå for ca. 3 uger siden. Så nu kommer han også med ud i haven og rutsche - og sandkassen er på vej...
Lyder vores aktiviteter ok, eller skal der mere til??
Glæder mig til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Maria