Svar: Hyppig afføring, knopper og aktiviteter 1 år gammel
1. maj 2004
Alder:
12 mdr.
Kære Maria
Med hensyn til de hyppige afføringer, så er dette sandsynligvis uden betydning sålænge din søn trives og tager på. Om der er en sammenhæng imellem hans knopper og en evt. allergisk reaktion kan jeg ikke vurdere, når jeg ikke kan se ham. Jeg synes derfor vil det vil være en god idé at du taler med lægen om dette, når din søn skal til 1 års undersøgelse.
Hvis din søn er allergisk for noget af det han spiser, så vil symptomerne ofte være diarré og det lyder som om din søn 'bare' har store og hyppige afføringer. Knopperne eller udslettet ville også være voldsomme kort efter indtag af en bestemt fødevare. Det vil dog være relevant at du taler med lægen om dette og han/hun kan så vurdere hvorvidt man skal undersøge dit barn nærmere.
Med hensyn til aktiviteter så lyder det som om at din søn bliver rigt stimuleret og der er derfor ikke noget i vejen for at han 'keder' sig en gang imellem. Efterhånden som det bliver varmere, så kommer I også mere ud i haven, og en sandkasse lyder som en rigtig god idé. Her kan tilbringes mange timer med at grave og lave sandkager. I begyndelsen skal du nok hjælpe ham en del.
Jeg synes det er dejligt at han i en alder af 1 år har mulighed for at være hjemme og at I også har venner med børn, som I kan være sammen med.
God fornøjelse med det hele.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske