Brev:
Motorik og bekymringer
13. marts 2009
Alder:
12 mdr.
Motorik og bekymringer
Hej Helen.
Jeg har nogle bekymringer omkring min datter som bliver et år d.18/3. Hun er dog født 9 uger for tidlig og ved godt det kan ha en betydning.
Jeg synes at hun halter noget efter motorisk hun er ikke begyndt at kravle endnu men kommer op på alle fire. Min største bekymring er dog at hun slet ikke har nogen gåfornemmelse (hvis man kan kalde det det) og hun kan ikke selv rejse sig ved ting. Når vi holder hende i hænderne og prøver at gå, følger benene slet ikke med, hun tager ikke så meget som et eneste skridt. Hun kan godt holde balancen hvis man stiller hende ved et bord men er der noget på bordet hun vil ha fat i, læner hun sig bare ud til siden, uden at benene følger med og ja... så går det galt.
Jeg kan mærke på mig selv, at jeg bliver mere og mere frustreret og er bange for der kan være noget galt, hun bliver jo trods alt et år.
Håber du kan komme med en fornuftig forklaring, der kan give lidt ro i sindet hos en bekymret mor.
Med venlig hilsen
Camilla.