Brev:
Motorik - 6 mdr.
15. marts 2009
Alder:
6 mdr.
Motorik - 6 mdr.
Hej Helen,
Vi har et spørgsmål ang. vores datters motoriske udvikling. Hun er godt 6 måneder.
Vi har i lang tid vendt hende på hovedet for at stimulere hendes ligevægtscenter. I starten holdt vi hende i vores arme og vendte forsigtigt bunden i vejret på hende. De sidste par måneder har vi holdt hende fast omkring lårbasserne og ikke i nogen skrøbelige led. Vi har været lidt i tvivl om, hvor tidligt de kan tåle at man holder dem i benene? Vi var lidt forsigtige med det i starten, men er det fra fødslen eller skal de være nogle måneder?
Vi har her den sidste tid snakket om, hvornår man kan ”kaste” sit barn op i luften? Med det mener jeg over hovedet, hvor hænderne kun lige slipper for derefter at tage hende ned igen. Hun synes det er sjovt og griner, men kan det have nogen skadelig påvirkning på hendes nakke/ryg?
På forhånd tak