Brev:
Mælkeindtag / Væskebehov
15. marts 2009
Alder:
6 mdr.
Mælkeindtag / Væskebehov
Kære Helen
Endnu engang tusind tak for et brugbart svar.
Jeg prøvede igår efter din tilsendte dagsplan og vække vores datter kl. ca. 23:15, netop for og se om hun egentlig ville tage flasken - hun tog lidt over 200 ml & 200 ml igen ca. kl. 6 som hun plejer.
Da hun umiddelbart ikke vågner af sig selv og "beder" om mælk på dette tidspunkt (normalt kunne hun sove fra ca. 20-6) tænker jeg om det er nødvendigt? Jeg mener hun kan vel undvære det hvis hun ikke vågner? Vil hun ikke altid kunne spise lidt hvis man tilbyder?
Hvor stort er behovet totalt på et døgn til en baby på snart 7 mdr (mælk, vand osv).
Jeg kan godt se på mælkemængden at indtaget om dagen er nedsat pga hun spiser mere og mere fast føde - tror måske sammenlagt hun får ca. 500-600 ml uden medregning af flaske kl. 23 + vand af kop til faste måltider og incl i grød + mos.
Håber du kan hjælpe med et godt råd igen.
Tak for en fantastisk brevkasse.
Hilsner en glad mor