Brev:
Mareridt? - 21 mdr.
15. marts 2009
Alder:
21 mdr.
Mareridt? - 21 mdr.
Hej Helen.
Jeg skriver nu i forbindelse med, at min datter IGEN har redet sig sygdom i vuggestuen :-(
Hun er dog atter rask, men har haft en omgang med først 3-dages feber og derefter en omgang halsbetændelse. DVS 1 1/2 uges sygdom, hvor hun i alle dagene havde utrolig svingende feber. Hun var ret dårlig under halsbetændelsen og vi havde i den forbindelse fat i vagtlægen og egen læge nogle gange, der dog mente det var en almindelig virus, hvilket det jo nok også bare var, MEN mit spørgsmål går på følgende:
Da hun havde halsbetændelse vågnede hun en nat og bare SKREG-græd. Vi har aldrig oplevet noget lignende, end ikke da hun havde kolik (hvilket ellers var slemt). Vi kunne på ingen måde trøste hende og hun skubbede især mig væk og ville faktisk ikke være hos mig, men kun hos faren. Dette gjorde mig utrolig ked og bange. Hun skreg/græd i et par timer hvor hun til sidst faldt i søvn hos faren. Hun ville ikke ligge ned. Vi ringede efter vagtlægen, men da han omsider kom så var hun faldet i søvn og da han kiggede på hende var hun igen rolig - han sagde, at han ikke kunne se nogen årsag til hendes skrigeri, altså han mente ikke, at det var smerter.
Det tror jeg på nuværende tidspunkt heller ikke, da hun desuden havde fået panodil på det tidspunkt og iøvrigt var i bedring. Efterfølgende var vi hos ørelægen for at få tjekket dette også, og også her var alt fint. Da jeg fortalte ørelægen om situationen foreslog hun om det kunne være mareridt....... kan det være det, der har udløst en så krampagtig gråd - og ikke mindst, at hun skubbede især mig væk???? Hvis du tror, at det kan være det, hvad kan man så gøre ved det?
Ser frem til dit svar.
Med venlig hilsen
R