Brev:
Er han for meget alene?
16. marts 2009
Alder:
3 mdr.
Er han for meget alene?
Hej Helen.
Jeg har en dreng på 3 måneder. Siden han var 3 dage gammel har han sovet i sin vugge på sit eget værelse. Jeg er lidt bekymret for, om han er for meget alene, for han sover nemlig rigtig rigtig meget.
Sådan ser dagen ud...
05.00 får en flaske på 220 ml mme
sover fra 05.30 til til kl. 06.30 så vi står op og snakker og leger i ca en time på legetæppet
Derefter tager han en lille lur på 1 time.
vågner så ca mellem kl. 08.30 og 09.00 og får en flaske mme med 220 ml.
så leger vi 2 timer og så er han træt igen. Så bliver han puttet i sin barnevogn og sover nede i gården fra 11.00 til kl.15 eller kl. 16.
Så kommer han op og får igen en flaske, vi leger ca 2 timer, dvs til kl. er 17.00 eller 18.00.
så bliver han træt igen og vi putter ham kl.18.00.
Han sover og sover.. vi vækker ham kl. 23.00 og giver ham en flaske, han sover videre med det samme igen til 05.00.
Han vil ikke sove i vores arme, for så bliver han ved med at være urolig, han falder først til ro når vi lægger ham i hans vugge eller i barnevognen.
Jeg er derfor så bange for, om han er alt for meget alene, netop fordi han kun vil sove for sig selv og fordi han sover så meget. Er det nok for hans lille person kun at se hans far og mig "så lidt". Han er jo kun vågen ca. 5 timer i døgnet hvor vi leger og snakker sammen, er det nok????.