Brev:
Søvn og amning - 3 mdr.
1. maj 2004
Alder:
3 mdr.
Søvn og amning - 3 mdr.
Først tak for en god brevkasse.
Mit spørgsmål er vedrørende søvn og amning.
Jeg har en søn på knap 3 mdr. som indtil han var halvanden måned næsten kun var vågen et par timer om dagen udover når han blev ammet.
Han bliver nu puttet kl. 19-20 og sover derefter kun i intervaler af 2-3 timer, hvorefter han er sulten og vil ammes. Vi har prøvet at give sutten og lade ham sove videre, men han vågner igen efter mindre end 5 min. og gråden bliver højere og højere indtil han får brystet.
Kl. 6.00 om morgenen har vi så fået nok og står op. Ved 9-tiden er han så træt igen og bliver puttet i sin barnevogn og sover 2-3 timer. Så er han vågen i et par timer og sjatsover (15-30 min. ad gangen) herefter kun indtil han er ved at dejse om kl. 17,- vi har prøvet at putte ham i barnevognen og gå med ham, putte ham i sengen, ligge mig i vores seng sammen med ham, men intet hjælper. Kl. 17 er han så overtræt at han græder utrøsteligt og intet hjælper. Hverken mad, seng eller barnevognstur.
Han bliver ammet ca. hver 3. time hele dagen, men vil ikke rigtig spise særligt meget sent på eftermiddagen da han er overtræt. Mit gæt er at han derfor ikke er "tanket op til natten" og derfor vågner ved sult. Han sover i sin egen seng og har det fint med det.
Hvordan får vi vendt rundt på de dårlige rutiner?
På forhånd tak