Brev:
Introduktion til grød
16. marts 2009
Alder:
6 mdr.
Introduktion til grød
Hej Helen
Min lille pige på er snart 6 måneder (om 9 dage) og jeg siden hun var knap 5 måneder forsøgt mig med risgrød og havregrød én gang om dagen. Jeg synes ikke at der er den store interesse og vi er fortsat bare oppe på 5-6 skeer. Jeg har forsøgt at give grød både mens hun sidder i skråstol og mens hun sidder ved mig (lidt i ammestilling). Hun åbner ikke rigtigt munden og hvis jeg presser skeen ind, ryger over halvdelen ud af munden igen. Er det normalt, at det går så langsomt?
Jeg ammer ellers fuldt ud, men da hun ikke er ret stor synes jeg snart at hun skal have noget med noget mere gods i. Da hun blev født vejede hun 3200 g og var 51 cm lang. Da hun var 5 måneder vejede hun 5750 g og var 62 cm lang. Hverken min læge eller sundhedsplejerske er bekymrede, da hun er superfin og glad og motorisk rigtigt god og meget aktiv. Jeg synes bare efterhånden at hun godt må vokse lidt mere i både højde og drøjde.
Jeg har forsøgt mig nogle gange med mme af flaske for at se om hun er mere sulten men hun bliver gal og vil ikke tage af flasken. Jeg ammer hende ca. hver 2.-3. time oftest fra ét bryst af gangen, da hun ikke er interesseret i at spise fra begge to.
Har du et godt råd til hvordan vi kommer videre med grøden?
Jeg er lidt fortvivlet, da jeg jo ikke kan tvangsfodre hende. Jeg har en søn på to år, som også var rigtigt længe om det med grød og som heller ikke tog helt nok på. Jeg orker næsten ikke den bekymring igen!
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Britt