Brev:
Søvn udfordringer - 11 mdr.
16. marts 2009
Alder:
11 mdr.
Søvn udfordringer - 11 mdr.
Kaere Helen,
Min datter har problemer med at sove om natten. Hun er lige blevet 11 mrd, og indtil nu har hun sovet hele natten, og faldet i soevn af sig selv. Vi har vaeret noedt til gaa tilbage til vaerktoej, som vi for laengst har lagt paa hylden f.eks rokke hende i soevn etc. Det er ved at vaere meget frustrende. Hun sover gang imellem et par timer, hvor hun derefter faar rejst sig op i sin tremmeseng, og graeder indtil vi tager hende op og faar hende beroliget.
Vi bruger meget lang tid paa at faa hende lagt ned, for hun bliver ved med at "poppe" op, og staar derefter enten og kigger paa os og klapper og griner ellers skriger hun.
Vi er flyttet til USA for en maaned siden, men de foerste uger havde vi ingen problemer med at faa hende til at sove. Problemerne er taget til efter at hun er begyndt at rejse sig op, og gaa lidt rundt ved at holde paa ting.
Hun sover fint om dagen, og hun har en god appetit. Hun faar kun fast foede nu og groed, ellers har jeg hidtil kun ammet hende.
Jeg har haft problemer med hendes soevnvaner foer, hvor hun ikke kunne falde i soevn af sig selv, men det var indtil vores sundhedsplejeske i Danmark fortalte os hvordan vi skulle "sovetraene" hende. Indtil da er det gaaet meget meget fint, hvor hun falder i soevn af sig selv og sover hele natten.
Hun faar aftensmad kl ca 1830, hvor vi derefter faar leget lidt paa sengen eller gulvet. Saa giver vi hende et bad, boerster de 4 taender hun har, og laegger hende i seng ca kl 1930. Hidtil har hun sovet hele natten. Nu vaagner hun 2-3 gange om natten, og vi har vaeret tvunget til at laegge hende i vores seng, men gangimellem vil hun ikke engang det. Hun foretraekker, at jeg sidder med hende i vores gyngestol. Hvis jeg laegger hende ned paa ryggen skriger hun og faar vendt sig om, for at komme op at kravle.
Hvad skal vi goere? Skal vi vaere haarde, og ikke tage hende op af tremmesengen?