Brev:
Jerntilskud og flour
16. marts 2009
Alder:
5 mdr.
Jerntilskud og flour
Hej Helen.
I det mme vi bruger til vores datter, er der 0,53 mg pr 100 ml. Jeg ammer ikke mere, så hun får udelukkende mme (plus grød og mos). Får hun så ikke det anbefalede jern igennem mælken?
Jeg spørger fordi at man her i Italien anbefaler jerntilskud til alle spædbørn- men vil egentlig gerne udenom det med et "dobblet ekstra" tilskud;) Idet hun er sund og rask.
Man anbefaler også fluordråber hver dag, som skulle forstærke de kommende tænder - dette er noget vi har valgt IKKE at følge- og hører at det ikke er noget der bruges i Danmark til spædbørn-retningslinierne er så forskellige.
Vi prøver at finde en god balance mellem retningslinierne- med hovedvægt på de danske anbefalinger;)
På forhånd tak.