Brev:
Stop med sutteflaske, manglende appetit og spise selv
16. marts 2009
Alder:
12 mdr.
Stop med sutteflaske, manglende appetit og spise selv
Kære Helen,
Så har min søn rundet det første år :0) og jeg har følgende spørgsmål til dig:
a) Han får p.t. en flaske MME morgen og aften (200 ml af gangen) - skal han stoppe med flaske nu? og i givet fald hvordan "gør man det" når det er putteritual og en vane om morgenen?
b) Skal han stadig have D-dråber? Han får en vitamin-pille hver dag.
c) Vi er i fuld gang med at lære at spise selv med ske og gaffel. Men jeg synes ikke han får noget mad når han selv skal spise. Han sidder bare og "leger" med det og spiser en lille smule. Når vi så vil give ham lidt, for at han får bare lidt mad, så bliver han meget sur og meget ked af det. Hvad gør vi her for at han får mad nok? Synes ikke at han spiser så meget.
D) madplanen ser således ud?
06:00 flaske MME
08:00 morgenmad - faktisk kun havregrød/øllebrød
09:30 - 11:00 formiddagslur
11:00 - gulerød, bolle med ost, vand af kop
12:00 - 12:30 - frokost
14:00 - mellemåltid
15:00 - eftermiddagslur
16:30 - lidt mellemmåltid
18:00 - aftensmad
19:30 - Flaske MME
e) Det er nogenlunde sådan planen ser ud, jeg har svært ved at få ham til at spise mellemmåltider, da han sover på ovenstående tidspunkter, hvad kan jeg f.eks. give ham mere end bolle med ost og pålæg, A 38 med musli som han ikke er så tilfreds med? hvad kan jeg give ham til morgenmad yderligere?
Han starter vuggestue om en 1 uge.
Mange hilsner med tak for en rigtig god brevkasse
Tina