Brev:
Vil ikke have flaske mere
18. marts 2009
Alder:
7 mdr.
Vil ikke have flaske mere
Hej Helen.
Min yngste dreng der er fra 3. august sidste år, er begyndt helt at afvise flasken. Han har fået flaske siden han var 14 dage, da jeg havde svært ved at amme ham (født 4 uger før tid).
Han er en glad dreng, der udvikler sig som han skal og han sover fra 18/19 til 6 næste morgen uden at vågne. Han sover også fint om dagen.
Han nægter nu pure at få flaske. Til måltiderne vil han kun have vand, ellers er munden hermetisk lukket.
Han får grød flere gange om dagen. Havregrød, flerkornsbrød med frugtmos eller sveskemos. Indimellem får han også yougurt med havregryn.
Jeg har prøvet nogle gange at give ham øllebrød, kartoffelmos og grøntsager, men det er bare ikke et hit.
Jeg prøver til flere gange om ugen, men indtil videre uden succes.
Når han nu ikke vil have flaske mere, er jeg begyndt at blande mme i hans grød så han på den måde får min. de 400 ml han har brug for i løbet af en dag.
Er det skidt at han ikke vil have flaske mere?
Min store dreng slap først flasken da han var lidt over 2 år (dog med almindelig mælk i det sidste halve år), og det var jo nok lidt sent igen, men det her er bare alt for tidligt syens jeg.
Han er også begyndt at tage sig til det venstre øre. Har fået målt tryk hos lægen for nylig, men det øre han tager sig til, var normalt, hvor det andet var lidt under normen. Det lyder underligt synes jeg. Han virker dog ikke til at have ondt, og han har ikke feber.
Tak for en god brevkasse.
Kærlig hilsen