Brev:
Hvor mange måltider om dagen?
19. marts 2009
Alder:
8 mdr.
Hvor mange måltider om dagen?
Hej Helen
Tak for dit sidste svar!
Simon begyndte endelig at sove om natten for cirka 1½ måned siden. Han sover nu fra 19-19.30 og så hele natten til cirka 07.00. Sover også meget bedre om dagen.
Nå, mit spørgsmål er :
Simon er begyndt at vågne meget tidligt om morgenen ( cirka klokken 05.00). For det meste kan jeg få ham til at sove ½ time mere efter han har været vågen en lille halv times tid.. SÅ kvart over seks står vi op. Klokken 7 får han havregrød, men hvilket cirkus. Han skriger helt vildt når han skal have sin morgenmad. Det skal bare gå hurtigt.
I søndags stoppede jeg med at amme ham om aftenen inden han skulle i seng. Han ville ikke mere. Blev rigtig gal når jeg lagde ham til og til sidste var det en kamp at få ham til at spise. Følte det næsten som overgreb mod ham. Så i søndags gav jeg op :-(. Nu får han istedet en flaske med 200 ml modermælkserstatning som han gladeligt lapper i sig.
Hans dagsrytme ser således ud:
06.15 står op
07.00 får havregrød
8.30 bliver ammet
9.00 kommer ud og sove
11.00 kommer op fra lur
11.30-12 får rugbrød eller øllebrød
14.30 kommer ud og sove
15.00 vågner fra lur
15.30 får enten frugt eller lidt grød
17.45 Aftensmad. Det samme som os
19.00 200 ml modermælkserstatning
Han får slet ikke mad om natten. Da jeg stoppede med det for et par mdr. siden begyndte han at sove hele natten.
Det jeg spekulere på er om han får mad nok? Lige for tiden kan han ikke spise meget ad gangen. Cirka 1 dl. Hvis han får mere gylper han meget op igen. Skal jeg give ham flere små måltider om dagen?
Når han får morgenmad så tidligt på dagen er der jo lang tid til frokost hvor han får mad igen. Kan jeg putte et ekstra måltid ind om formiddagen og hvad skal det bestå af?
Kan heller ikke forstå han bliver så gal om morgenen når han skal have morgenmad. Kan ikke forstå hvis han skulle være så sulten for han spiser rigtig godt til aftensmad.
Pyha sikke en lang smøre :-) Håber du kan finde hoved og hale i det...
Hilsen
Camilla