Brev:
Kalorieindtag hos børn
19. marts 2009
Alder:
2 år, 2 mdr.
Kalorieindtag hos børn
Hej Helen.
Uden at være fanatisk, går min kæreste og jeg meget op i at vi selv og ikke mindst vores datter på knap 2 1/2 år lever sundt. Jeg arbejder selv med overvægtige skolebørn og ved at grobunden for deres overvægt er skabt mens de er små.
Vi vil ikke tage alle "gode" sager fra vores datter og vi synes også hun skal have lov til at få lidt fx slik eller andet når vi er sammen med nogen der tilbyder det. I disse situationer vil jeg dog gerne kunne tænke lige som jeg tænker med min egen kost - få lidt ekstra kalorier her, spar lidt der. Jeg ved bare ikke om der er nogle anbefalinger for et max kalorieindtag for en pige på 2 1/2år?
Vores datter er stor af sin alder - 98cm og 14,5 kg - så når jeg tjekker hendes bmi er den i den høje ende af normal området og det er temmelig misvisende, for hun er lang og slank - endnu :-)
På forhånd tak for hjælpen!
Med venlig hilsen
Helle