Brev:
Kost til moder under amning
26. april 2004
Alder:
0 mdr.
Kost til moder under amning
Hej
Vi har fået en dejlig pige, som er godt en uge gammel. De sidste 2 dage har hun været markant mere skrigende, end hun plejer at være. En bekendt foreslog at det kunne være at moderen spiste for meget syremad (æbler, druer, kiwi) at det går i mælken og giver mavekneb hos barnet.
Jeg har søgt alle vide vegne efter positiv og/eller negativ lister for kostråd til moderen under amning, men uden at finde andet end at man må prøve sig frem.
Findes der erfaringer med hvilke fødevarer der slår igennem i mælken på en uhensigtsmæssig måde?
Venligst
Niels