Brev:
Vil ikke sove ved os ...
19. marts 2009
Alder:
2 mdr.
Vil ikke sove ved os ...
Hej.
Ja, så kommer der lige et spørgsmål fra en bekymret mor...
Vi har en dreng på snart 9 uger, der har haft kolik siden han var 2 uger gammel. Det har været en hård tid, men jeg synes vi kan mærke det går bedre og bedre for hver uge der går.
Min bekymring går på, at drengen ikke vil sove ved os. Han falder aldrig i søvn i vores arme. Når han har været vågen i 1 - 1½ time, begynder han at græde/skrige, og vi har så fundet ud af, at han er træt. Men han overgiver sig aldrig til søvnen af sig selv, når vi sidder med ham. Det er ligegyldigt om vi vugger ham i armene, synger, nusser osv. Så skriger han bare højere og højere. Det eneste der hjælper er at lægge ham i barnevognen / liften, hvor han næsten straks falder i søvn.
Bør jeg være bekymret over, at han ikke gider den nære kontakt med os? Når han er vågen vil han gerne sidde på skødet og kigge rundt, og han vil gerne hænge på skulderen. Men han vil IKKE ligge i arm og nusse, og han vil ikke falde i søvn ved os.
Hilsen en bekymret mor