Brev:
Mad og faste tidspunkter
19. marts 2009
Alder:
4 mdr.
Mad og faste tidspunkter
Hej Helen,
Karl er så småt ved at være 4 mdr men er ret stor af sin alder (68 lang og 7.8 kg) så jeg er så småt begyndt at give ham lidt frugtmos og risgrød, da han var ret så interesseret i at sutte på alt inkl hele gulerødder og store frugt stykker.
Han er ret glad for alt mad jeg giver ham og jeg er nervøs for at han forspiser sig. De dage hvor jeg har givet mad flere gange om dagen, slår han ekstremt mange luftprutter, virker grådig men samtidig med lidt ondt i maven og sover uroligt om natten (vågner hver anden time - plejer at sove min 4 timer ad gangen om natten). Han har faste soverutiner, kommer i seng ved syv, halv otte tiden.
Skal jeg lave en madplan med faste tidspunkter eller det for tidligt? Og hvad skal den madplan i givet fald bestå af? og hvor ofte skal jeg amme ham? Lige nu ammer jeg ham så tit så muligt for at få gang i hans mave - fik at vide det ville lindre evt mavekneb.
Håber du kan hjælpe :-)