Brev:
Min søn sover ikke nok
19. marts 2009
Alder:
3 år, 8 mdr.
Min søn sover ikke nok
Hej Helen
Har lige et spørsmål til dig vedr. vores søn Kasper på 3½ år. I rigtig lang tid har han ikke fået nok sovn om natten. Som regel kommer han i seng klokken 19 fordi han er så træt og for tiden står han op allerede 06.15. Og han er slet ikke udhvilet. Vi kan ikke få ham til at sove længere om morgenen.
Synes snart vi har prøvet alt. Holdt ham vågen om aftenen til 20.30, puttet ham allerede 18.15 osv. Intet har hjulpet. Tit ligger han vågen når han kommer i seng. Nogengange op til 1½ time inden han falder i søvn.
Det siger sig selv at når vi henter ham i børnehave er han bare total færdig. Er sur og vrøvler. Det har desværre også betydet at det virkelig er en kamp at få ham til at spise aftensmad. Prøver ellers at dele det op, give små portioner. Nogengange bliver det et par mund fulde og så vil han ikke have mere. Vi vil ikke lave speciel kost til ham ud over det vi skal have til aftensmad. Synes vi laver meget børne venlig mad.
Hvad i alverden skal vi gøre for at få en frisk og udhvilet dreng? ( Han sover forresten ikke middagslur. Det kan vi ikke få ham til, men ligeså snart vi kører i bilen i weekenden falder han i søvn med det samme, så han er jo træt!)
Hilsen
Camilla