Brev:
Ingen appetit og morsyg
19. marts 2009
Alder:
12 mdr.
Ingen appetit og morsyg
Hej Helen,
Tak for dine svar.
Sigurd har nu været hos lægen, som ikke kan finde noget i vejen med ham. Ingen røde øre. Hans feber er helt væk, maven er i orden - MEN han spiser stadig ingenting. Hans humør fejler heller ikke noget - han har bare eftermiddage hvor han bliver ekstremt pivet, primært når jeg (mor) er i nærheden. Han vil sidde på skødet og når han sidder der, vil han ned igen - og sådan forsætter det.
Men det bekymre mig virkeligt at han ikke har fået sin appetit igen. I nu 10 dage - spiser han til alle måltider, kun absolut minimum, eksempelvis;
kl 5 (tidelig morgen) Ammes
Morgenmad: 4 - 5 skefulde frugtgrød eller 3 - 4 brødhappere (små mundrette stykker) med smøreost
Jeg tilbyder ham noget igen ved 9 tiden ingen lur - vil ik have noget - kun eksempelvis rosiner eller en kiks
Frokost: brødhappere med smøreost (5 - 6 happere max) + små frugt stykker
Jeg tilbyder ham alverdens ting, mos af grønsager, grønsager i hånden, A38 olign. Men han ryster hoved og smider maden på gulvet. skriger og græder.
Hele eftermiddagen tilbyder jeg mad med mellemrum. Men det bliver samlet set ikke til meget. Lidt kiks, frugt eller tørret frugt vil han ha lidt af.
Aften: historien gentager sig. Han smider maden væk, spytter det ud og tvære det ud på bordet. Bliver fustreret/ked af det hvis vi bliver ved at forsøge.
Lige inden sengetid laver jeg frugtgrød (fuldkornsmos fra HIPP med noget æble/pære mos i) Det vil han gerne have og han spiser ca 180 g. Jeg har prøvet at tilbyde ham grøden på andre tidspunkter på dagen. Men NEJ kun inden sengetid vil han endelig have noget i maven.
Han ammes igen og puttes kl 20.00
Han har tabt sig - det kan jeg se, selvom jeg ik ved hvor meget. Hvor længe skal jeg "accepterer" at det bliver ved. Hvad kan det skyldes?
Sigurd fylder 1 år imorgen ;o)
Kærlig hilsen
Louise