Brev:
Grød, rugbrødshapser?
20. marts 2009
Alder:
6 mdr.
Grød, rugbrødshapser?
Kære Helen
Jeg skriver vedrørende min Ella som er blevet seks måneder.
Hun er begyndt på grød for snart en måned siden og mos for en 14.dage siden. Hun har fuld styr på det med at få maden fordelt i munden og hun synker det fint. Problemet er bare, at hun ikke rigtig gider det. Altså 3-4 skeer er fint nok, men så gider hun egentligt ikke mere.
Til gengæld er hun meget interesseret i vores mad og i det hele taget det hun selv får lov til at sutte på som hun holder selv. F.eks en kiks eller et stykke agurk, gulerod. Hun er mere til det grovere mos en det tynde grød men det er stadig ikke lykkedes mig at få en hel portion i hende endnu.
Min læge mener jeg bør springe grøden eller mosen over og i stedet forsøge at erstatte det med nogle rugbrødshapser. Så hun måske får lidt mere mad hun selv kan tage med hænderne. Men jeg ved ikke om hun er klar til det, når hun nu ikke gider det der mos, grød noget. Eller kan man ikke regne med det??
Synes at kunne mindes at hendes storesøster heller ikke gad det der med mos, men hellere ville have en rugbrødshapser.
Med venlig hilsen
Maria