Brev:
Søvnrytme - 7 mdr.
1. maj 2004
Alder:
7 mdr.
Søvnrytme - 7 mdr.
Hejsa
Tak for en rigtig god brevkasse!
Vi har en stor søn på 7 mdr. og 10 kg. som "driller" os lidt med sin søvn. Han har aldrig sovet særlig længe af gangen om dagen, og har derfor behov for at blive puttet ofte.
Som det ser ud nu, så står han op kl. 7 - spiser havregrød, og er klar til at blive puttet kl. 8.30, og sover ca. 3 kvarter.
kl. 11 er han træt igen, og kommer ud i sin barnevogn, hvor han så sover ca. 1 time. Ind i mellem lykkes det os og køre ham i søvn igen, og han snupper så en time mere. Det er tydeligt at han er meget mere udhvilet de dage hvor det lykkes.
Han kommer op og får grød til frokost, og efter ca. 2 timer er han træt igen. Han sover igen en time. Kommer op og får lidt frugtmos.
Til aften spiser han karfoffelmos - bliver puttet kl. 20, og vågner omkring hver 3. time.
Det virker til han nu sover mere tungt om natten, men han har stadigvæk brug for at få bryst ind i mellem. Jeg tror dog han bruger brystet som en sut, da han falder i søvn efter 1 min, og dermed ikke spiser noget særligt. Han har altid være brystbarn, og vil slet ikke have flaske - ej heller mælkeerstatning!
Er der noget vi kan gøre for at hjælpe ham til at sove noget længere tid af gangen?
De bedste hilsner
Charlotte