Svar: Søvnrytme - 7 mdr.
1. maj 2004
Alder:
7 mdr.
Kære Charlotte
Jeg tror også at din søn bruger dig mere som sut i løbet af natten og det er trygt og rart for ham. Jeg tror dog det ville være en god idé om du stoppede med at amme om natten. I stedet kan han få en tår vand eller du kan hjælpe ham med at skifte stilling, stryge ham over håret, vugge ham lidt og putte ham igen.
I har begge to brug for en mere sammenhængende nattesøvn. Hvis din søn sover bedre om natten, vil han måske også kunne være lidt længere vågen om formiddagen og så tage en lidt længere lur. Sålænge han ikke er ældre end han er, vil han fortsat have behov for to lure i løbet af dagen (formiddag og eftermiddag). Men min tanke er at han, i og med at han sover bedre om natten, måske kan rykke både sin formiddaglur og eftermiddaglur lidt frem og også blive mere udhvilket i løbet af dagen.
Håber dette vil hjælpe jer lidt. Efterhånden som han bliver ældre og spiser mere varieret vil han sandsynligivs også ændre soverytme, så der er håb forude...
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske