Brev:
Dårlig samvittighed - er den nødvendig?
20. marts 2009
Alder:
2 mdr.
Dårlig samvittighed - er den nødvendig?
Hej Helen
Jeg går og funderer over noget, som jeg egentlig bare har brug for dit input til, selvom det måske ligger lidt udenfor sundhedsplejens område??
Når Frederik er vågen tager jeg ham nogle gange med f.eks i soveværelset og lægger tøj på plads, mens han ligger og kigger, går ud og hænger tøj op mens han ligger på legetæppet selv eller bare sidder ved siden af legetæppet og læser avisen etc - men hver gang har jeg dårlig samvittighed fordi jeg føler at jeg "svigter" ham og egentlig kun burde beskæftige mig med ham og lege/stimulerer ham i de timer, hvor han er vågen.
Men er der nogen grund til denne dårlige samvittighed eller bliver de også stimulerede af at blive inddraget i hverdagstingene eller blot ligge på legetæppet selv i 10-15 minutter, mens man lige får noget fra hånden eller selv får frokost?
Jeg skal selvfølgelig lige sige - at han altid bliver taget op såsnart han viser tegn på, at han ikke har lyst til at ligge der længere eller begynder at græde!
Med venlig hilsen
Frederiks mor