Brev:
Næste skridt med hensyn til mad
21. marts 2009
Alder:
6 mdr.
Næste skridt med hensyn til mad
Kære Helen..
Så er vi godt i gang med grød og mos, det har vi været i 3 uger nu. Anna kan rigtig godt lide det og spiser ca. 80g risgrød med lidt sveskemos på til frokost, og mellem 60 og 100g kartoffelmos til aftensmad. Hun får vand af kop hertil. Hun tager godt på (ca. 250g om ugen, hun måler ca. 62 cm og vejer 6300g), hvilket er skønt.
I forhold til den plan du har lavet skal hun ammes mellem 6 og 7 gange i døgnet. Men jeg har meget svært ved at få hende til det.
Vores dag er ca. som følger:
Morgen ml. Kl. 4 og 6: ammes. Ligger herefter og snakker og putter og evt. Sover lidt.
Kl. Ca. 7 ammes lidt og står op.
Kl. Ca. 9.30/10 ammes og ud i barnevognen
Kl. Ca. 12/12.30 risgrød med sveskemos og vand af kop.
Herefter opstår problemet ofte, du vil gerne have hun skal ammes ca. 13.30 men det er ikke altid at jeg kan overtale hende til det, og hun skal helt sikkert have en powernap forinden. Men det lykkedes som regel hvis hun får 20 min. på øjet forinden.
Herefter ud i barnevognen.
Kl. 16.30 ca. kommer hun ind og ammes.
Kl. 18: kartoffelmos og vand af kop.
Herefter skal hun typisk have en powernap igen for at ville ammes kl. 19.30/20 hvorefter hun kommer i seng.
Anna sover godt, og kan ofte sove helt til mellem kl. 4 og 5 nogle gange også til kl. 6.
Kan jeg bare lade hende sove, eller bør jeg have en amning omkring midnat?
Især kl. 13.30 og 16.30 amningen kan godt blive en kamp, og nogle dage opgiver jeg, fordi hun bare ikke gider. Jeg kan ikke tvinge hende til at die.
Jeg glæder mig meget til at kunne skære lidt flere af amningerne fra, hvornår kan jeg det?
Og helt generelt, hvad er næste skridt? Skal der snart et 3. måltid ind?
Bør jeg variere mosen og grøden? Eller er det fint lidt endnu?
Og nu noget helt andet, Anna bliver svøbt i noget der hedder et miracle blanket, som vi har købt via en dansk side, der også sælger slynger mm. Hun falder ikke til ro ordentligt hvis hun ikke svøbes i det. Det bliver ikke strammet så meget, at hun ikke godt kan få armene fri, med lidt anstrengelse. Bør vi stoppe med at bruge det? Nu er hun jo en præmatur baby og har derfor et større behov for at blive svøbt mm. Så jeg tænker, at det er okay noget tid endnu?
Vi har besluttet, at Anna og jeg skal med til USA og vi glæder os super meget☺ Tusind tak for dine råd i den forbindelse.
Venligst Susan