Brev:
Rytme omkring søvn og mad
22. marts 2009
Alder:
6 mdr.
Rytme omkring søvn og mad
Kære Helen,
Jeg skriver til dig da jeg har brug for nogle input omkring at skabe en rytme omkring søvn og mad til min lille dreng på 6 måneder efter lang tids sygdom. Først fik han mellemøresbetændelse og derefter RS virus.
William vejer 7kg og måler 70cm, så han er ikke nogen stor dreng. Har dog lige haft besøg af vores sp der ikke mener at der er grund til at være nervøs, da han følger sin egen kurve og ser sund ud. Før william blev syg var vi begyndt at give grød 2 gange dagligt og derudover blev han ammet. I de næsten 2 måneder hvor han har været syg har han dog kun villet spise hos mig og vores rytmer omkring lurer og om aftener er også blevet forstyrret. Jeg har på fornemmelsen at jeg ammer alt for meget og at det nu er vigtigt at begynde med andet mad mere fokuceret, men jeg synes at det er lidt svært at komme igang.
Lige nu ser vores dag nogenlunde sådan ud. Jeg vil meget gerne have kommentar og forslag til en ny plan for dagen;
Ammes (Ca kl. 4/5) og sover lidt videre.
Står op (Ca kl. 6)
Grød (Ca kl. 7.30)
ammes (ca 8.00)
lur (8.30 til 10.30)
mos (ca kl. 11.30)
ammes (13.00)
lur (13.30 til 15.00)
ammes og frugt (16.00)
lille lur ca kl. 17 i en halv time
mos (ca kl. 18)
ammes og i seng (ca kl. 20.00)
ammes (22.00)
ammes (02.00)
på forhånd tak for hjælpen