Brev:
Nattesøvn - 2 mdr.
22. marts 2009
Alder:
2 mdr.
Nattesøvn - 2 mdr.
Kære Helen
Jeg har læst dine mange gode svar i flere år, men nu er det min tur. Jeg har født en skøn søn, der netop er 2 måneder. Han er født til tiden og har taget 300 g på om ugen siden fødslen. Vejede 3250 g ved fødslen. Han ammes udelukkende.
Der er en fin rytme om dagen. Sover 3 lure af ca 2 timer. Han ammes flere gange mellem lurene og tømmer typisk begge bryster. Den sidste lur vågner han af omkring kl 17 og kl 19:30-20:00 puttes han om aftenen. Så starter problemerne. Han ammes mellem 22 og 23, hvorefter jeg går i seng. Herfter vågner han med 2 times mellemrum. Nogle gange 2½, hvis jeg er heldig. Efter kl 3 er den helt gal. Vågner måske både måske kl 4 og kl 5. og sover generelt uroligt.
Jeg synes jo, at jeg ammer meget i løbet af dagen - så jeg kan ikke rigtig sætte ind her, så jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op. Når man samtidig har en 3-årig ved siden af, er der jo nok at se til.
Mange hilsner
Mor til 2