Brev:
Er 3 x mælk om dagen nok?
23. marts 2009
Alder:
8 mdr.
Er 3 x mælk om dagen nok?
Kære Helen
Nu har jeg et spørgsmål til dig igen:-)
Det går rigtig godt med vores dreng på 7½ måned der stortrives, er glad og elsker mad:-D
Jeg er dog lidt i tvivl om, om han får mælk nok. Lige nu får han 3 gange om dagen. Tidlig morgen, eftermiddag og aften. For 1 uge siden begyndte jeg at lade ham sove igennem om natten. Jeg synes det havde været tydeligt et stykke tid, at han ikke var så sulten om natten længere og det måske mest handlede om lige at blive strøget lidt på ryggen og få sutten. Så i stedet for at give ham brystet i munden midt nat, får han nu sutten igen. Jeg skal blot sidde ved siden af ham og stryge ham på ryggen et par minutter og så sover han igen.
Vores dreng ser ud til at trives med denne nye vane, men det betyder jo også at han kun får 3 x mælk om dagen, hvor 4 måske havde været mere alderssvarende?
En dagsrytme ser sådan ud:
5/6 Vågner i sin egen seng. Ligger og småsnakker. Jeg tager ham over i sengen og ammer ham (begge bryster). Det er ikke altid han vil sove videre der efter.
7.30 Øllebrød + vand af kop.
9 Frugt, rugbrødsbjælke + vand. Nogle gange springes dette måltid over, hvis han sover længe om morgenen.
9.30 Formiddagslur ca. 1½ time
12/12.30 Frokost. Grøntsagsmos evt. med lidt kød + vand
14/14.30 Ammes og puttes til eftermiddagslur (1-1½ time)
15.30/16 Fuldkornsgrød m frugt + vand
17.30 Evt powernap afhængig af eftermiddagslurens længde
18 Aftensmad. Grøntsagsmos evt. med lidt kød + vand
19.15 Ammes. Dette er helt klart den amning, hvor han tager mest fra og koncentrerer sig bedst.
19.30/20 Puttes.
Venlig hilsen
Rikke