Svar: Er 3 x mælk om dagen nok?
23. marts 2009
Alder:
8 mdr.
Kære Rikke
De 3 amninger om dagen er helt alderssvarende og normalt nok til at dækket behovet i 8-9 måneders alderen. Ved siden af amning kan du så tilbyde din dreng lidt mælk af kop og du kan bruge sødmælk eller mme i grød og mos, give ham lidt ost, sovs osv. så han via madlavningen også får lidt mere mælk.
Fra 9 måneders alderen kan komælk begynde at udgøre en større del af hans indtag, hvorfor du kan tilbyde lidt tykmælk, A38, neutral yoghurt eller lignende, som også tæller med i det samlede mælkeindtag :o)
Din plan for dagen ser altså fin og helt alderssvarende ud, det lyder ikke som om at din dreng mangler mælk.
Fortsat held og lykke med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske