Brev:
Skriger efter en halv times søvn
24. marts 2009
Alder:
3 mdr.
Skriger efter en halv times søvn
Hej Helen.
Efter flere mdr at have læst dine svar var det vidst på tide, at melde mig ind for jeg har en del spørgsmål.
Jeg har en dreng på 12 uger + 1 dag, som hedder Noah. Som er 64 cm og vejer 6.1 kg (sidste uge).
Vi har haft en meget svær start med ham. Troede han havde kolik, men det viste sig, at han havde forvredet nakke, ryg og brystben under den hårde fødsel hvor han blev taget med sugekop. Endelig efter 5 uger med besøg hos en kiropraktor vendte det for os og efter han højst sov ½-1 time ad gangen sov han mere og havde ikke så ondt og fandt ro.
Han har i startet ikke gidet sove i barnevognen med mindre vi kørte en tur med ham, men en dag tænkte jeg at nu skulle det være nok og bestemt blev han lagt i barnevognen, stillet udenfor og så sov han sørme 4 timer. Det har været sådan i 1 ½ mdr hver formiddag og det har været så dejligt.
Derefter kommer han ind og resten af dagen indtil kl. 20 powernapper han 2-3 gange a' 20-40 minutter. Han kommer i seng kl. 20-21 tiden og sover til kl. 6 ca. hvor han er vågen 1 gang i løbet af natten.
Han får flaske med mme 5-6 gange om dagen a' 120-200 ml.
Forrige lørdag var vi til babysvømning for 2. gang med ham og han dykkede 5 gange. Søndag aften var han varm og hans temperatur var 37.5 grader. Jeg troede han var syg og han var lidt stoppet i næsen.
Siden forrige mandag har det så været sådan, at han kommer ud i barnevognen om morgenen/formiddagen og skriger meget højt efter præcic 30-35 minutter. Jeg bruger så den næste ½-1 time på at vugge barnevogen eller køre den frem og tilbage i vores carport og derefter sover han 2-3 timer igen.
Min bekymring er om han har fået noget med hans øre efter hans svømmehalbesøg? Det skal siges, at vi ikke var afsted sidste lørdag til svømning.
Desuden er han de sidste aftener begyndt med det samme, at han sover ½-1 time og vågner så i et skrig der ikke varer ret lang tid. Han kommer op til os (han sover i vugge ved siden af vores seng) og trøstes og 10 min efter sover han igen i hans vugge og der er intet gråd/skrigture i løbet af natten.
I løbet af dagen er der intet skrigerig og han ligger fint i længere tid på hans aktivitetstæppe.
Eller kan de har skrigture være i forbindelse med det "trin" han tager nu han er 12 uger?
Det skal også siges at han er den gladeste dreng. Smiler og griner rigtig meget og er utrolig nysgerrig.
Mit sidste spørgsmål er, at hans fod og ben nogle gange sitre/dirrer i få sek hvorefter det holder op. Kan det være fordi han er så aktiv i løbet ad dagen eller det er hans muskler der er overbelastet? Det kommer tit sidst på dagen/aftenen.
Mange hilsener fra Rikke