Brev:
Har vi vænnet hende til at vi kommer springende?
24. marts 2009
Alder:
6 mdr.
Har vi vænnet hende til at vi kommer springende?
Kære Helen.
Ja, så er jeg tilbage. Med hensyn til Merles opvågninger om natten så var det vist desværre et tilfælde at det gik godt, ihvertfald varede det kun i 2 dage.
Hun vågner hyppigere og hyppigere. I nat var jeg inde hos hende 10 gange, hvoraf jeg ammede 1 gang, kl. 03.30 så det var helt efter bogen.
Vi har en fast rytme nu der hedder således:
06 vågner
07.30 grød
08.15 ammer
08.30 - 10.30 formiddags lur
11.30 mos
12.15 ammer
12.30 - 14.30 middags lur
16.00 ammer
16.30 - 17.00 eftermiddags lur
17.30 mos
18.30 ammer
19.00 sover
Jeg ammer første gang mellem 22 og 23, herefter vågner hun ca. 1 gang i timer nogen dage mere andre dage lidt mindre.
Jeg kan nemt få hende til at sove igen (ihvertfald de fleste gange) jeg skal bare sige sssh og rette lidt på dynen så sover hun, det taget højst 1 min.
Nogen gange er det luft i maven der irriterer hende, så hjælper jeg ved at bøje hendes ben også falder hun i søvn i det samme hendes ben rør madrassen igen.
Er det fordi hun savner os (hun sover i eget værelse) og dermed syntes det er hyggeligt mor lige kommer og siger hej, hun er nemlig også om dagen meget social og gider ikke ligge selv for lang tid af gangen, medmindre jeg sidder lige ved siden af hende og fortæller hende hvor dygtig hun er :)
Eller hvad kan det være, eller har vi vænnet hende til at mor kommer springende så snart hun gir et klynk, for det gør jeg?
Skal vi flytte hende ind i vores soveværelse igen? dog flyttede vi hende fordi hun blev så urolig så snart vi kom i seng.
Jeg kan umuligt holde hende vågen mere end de 2 - 21/2 time af gangen, så den rytme du foreslog sidst kan jeg ikke holde på nuværende tidspunkt.
Jeg synte selv hun sover meget, og tænkte måske som dig, at hun bare ikke var træt nok, men hun er meget træt når vi lægger hende, både i løbet af dagen og om aftenen. Tit falder hun i søvn mens jeg giver hende overtøj på.
Hvis hun er så træt skal vi vel heller ikke holde hende vågen, hun græder, gnider sin næse og øjne og skubber os væk, der er ingen tvivl om at hun vil ha lov at sove.
Nogen anbefaler mig at lade hende ligge og græde/brokke sig lidt inden jeg går derind, måske i 5 min. Det er ikke rigtig gråd nærmere lidt klynk og brok. Jeg er dog slem til at gå derind med det samme, kan ikke ha hun skal ligge selv hvis hun "kalder". Men hvis det er det der er vejen frem så.....
Hvad er dit forslag Helen ?