Brev:
Pude mod fladt baghoved
24. marts 2009
Alder:
1 mdr.
Pude mod fladt baghoved
Hej Helen
Jeg har lånt en pude (af en veninde) som kan forhindre at baby får fladt baghovede når han/hun sover. Der er en fordybning i puden, der hvor hovedet skal ligge.
Mit spørgsmål går på hvad din holdning er til sådan en hovedpude. Min datter er 6 uger gammel og vi har svært ved at få hende til at ligge og sove med hovedet vendt mod højre. Hovedet vil altid kun mod venstre. Vi har prøvet at lægge en sammenrullet stofble under lagenet, så det buler op i den side, der er hendes yndlingsside. Men i stedet ligger hun så bare og sover med hovedet lige frem. Og så kommer hun jo til at ligge på baghovedet...
Vi prøver også at dreje hendes hovede til venstre, når hun ligger på puslebordet og når vi bærer rundt på hende, men hun vil ikke. Og nogle gange begynder hun at græde, som om det gør lidt ondt eller er besværlig.
Synes du vi skal gå til en kiropraktor med hende?
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Helena