Brev:
Maden på gulvet
24. marts 2009
Alder:
10 mdr.
Maden på gulvet
Hej Helen
Jeg skriver til dig fordi jeg er ved at blive ret frustreret over at min datter Karla, er begyndt at smide stort set at mad på gulvet!!
Vi har haft en del problemer mht. mad og vægt, men er heldigvis kommet ind i en rigtig godt rytme som passer både Karla og os rigtig godt.
Karla er en meget glad, livlig og 100% bestemt lille dame, og selvfølgelig et temperament uden lige, men vi kan simpelthen ikke forstå hvorfor hun slet ikke selv vil spise selv mere og bare smider maden på gulvet. Før (for 2-3 måneder siden) kæmpede vi med at få hende til at spise bare et eller andet, men hun ville selv og vi kunne på ingen måde få lov til at give hende mad med ske eller noget som helst, så kom vi ind i en go rytme med at hun selv spiste og det er gået rigtig godt.
Den sidste måneds tid har vi så fået lov at give hende lige mos engang imellem med ske, men ellers fortrækker hun selv at spise hvilket som sagt er fint for os, men så er vores problem bare nu, at hun smider ALT på gulvet, vi prøver at sige, nej Karla maden skal ind i munden, ummm nam det smager dejligt, men det er hun fuldstændig lige glad med, alt skal på gulvet, og det er ikke fordi det sviner det frustrere mig, det er fordi hun jo er lidt lille (hun vejer 7kg og 70cm) og vi suser til diætist og børnelæge i tide og utide og får råd om det ene og det andet, og det er enormt afkræftende når hun bare ikke tager på, vi føler os enormt magtesløse når læger og diætister prægger os alle mulige produkter og råd på, og synes egentligt bare det går bedst når de ikke er inde over...
Mit spørgsmål går egentligt bare på om du ved hvad grunden til hun smider maden på gulvet er?
Det er ikke fordi hun griner når hun gør det, eller kigger på os og ser hvordan vi reagere, hun gør det bare.
Jeg synes jeg har hørt et sted, at børn i Karlas alder er igang med at lære om tyngdeloven, er det rigtigt?
God dag, venlig hilsen Stine*