Brev:
Er der behov for en ny dagsrytme til tvillinger på 10 mdr.
24. marts 2009
Alder:
10 mdr.
Er der behov for en ny dagsrytme til tvillinger på 10 mdr.
Hej Helen.
Så er mine tvillinger blevet 10 mdr.
Den rytme, som vi følger nu er:
7:00 havregrød til Nikolai/industrialiseret grød til Caroline
9:00 flaske (Nikolai tager ca. 180 ml./Caroline tager ca. 100 ml.)
9:00-11 sover
12:00 frokost, rugbrød med makrel, torskerogn, leverpostej, ost (giver glas efter rugbrød)
13:30-15:00 sover (henter vores store datter mellem 14:45-15:30)
16:00 1 moset banan til Nikolai/youghurt til Caroline (nogle gange lidt moset banan)
18:00 risengrød, pasta med kødsovs, ris med paprikasovs og frikadelle, grøntsagsmos med frikadelle og kogte grøntsager
20:00 flaske: Caroline tager mellem 100-200 ml./Nikolai tager 200 ml. Puttes til natten
00:00 Flaske: Caroline tager ca. 100-180 ml. mælk/Nikolai tager ca. 180 ml. vælling
Nikolai spiser stort set alt og meget, men Caroline er enormt kræsen og det tager lang tid, at få hende til at prøve nye ting. Hun spiser ikke meget, når det ikke er grøntsagsmos, så jeg supplerer med glas, når det ikke er hjemmelavet blendet grøntsagsmos.
Er der behov for en ny dagsrytme, nu hvor de er blevet 10 mdr.? Og hvor længe giver man flaske kl. 00:00? (fungerer ikke for os at give flaske kl. 05:00, da vi så står med to vågne børn, der begge skal puttes igen).
Hvor meget skal de sove, nu hvor de er 10 mdr.? Vi har meget aftenuro frem til 00:00, hvor vi konstant går ind og putter, fordi de vågner på skift. Efter 00:00 sover Caroline til 6:30, men Nikolai er meget urolig om natten og vågner ca. hver time. Ved ikke rigtig hvad han vil. Han bliver ved, indtil han bliver taget op, så sover han. Når han bliver lagt, så græder han. Vi har prøvet bare at nusse ham i sengen, men så skriger han og vækker vores to andre børn. Han har haft væske på ørerne - det er dog blevet bedre, og der er lidt tilbage endnu på det ene øre. Ved ikke, om det er det, der er galt. Ørelægen kunne ikke sige det med sikkerhed, om det er det der gør, at han ikke sover godt. Men det er frusterende at få så afbrudt søvn. Det har varet i 4 måneder nu.
Glæder mig til at høre fra dig.