Brev:
Sove længere om natten?
3. april 2009
Alder:
2 mdr.
Sove længere om natten?
Hej Helen.
Vores datter er snart 2 mdr, vejer 6 kilo og er 63 cm lang. Hun er begyndt at få en rytme om natten der hedder 2 perioder á 2-3 timer, og derefter 2-3 perioder á 1 1/2 - 1 time. Hendes 'nat' er mellem kl 21 til alt mellem kl. 7-9, afhængeig af hvor længe vi kan strække den.
Som alle andre forældre ønsker vi selvfølgelig at få lidt flere timers søvn ad gangen :-) Vi undrer derfor om det er noget vi aktivt kan gøre på dette tidspunkt, eller er hun for lille endnu?
Jeg prøver at amme effektivt om dagen, og derudover 'tanke' hende godt op om aften (her melder hun sin ekstra sult selv).
Jeg ammer liggende i sengen, hvor hun også sover. Her plejer hun dog somme tider at kun spise fra det ene bryst (hvor længe varierer) og derefter falde i søvn igen. Har hun her ikke skidt i bleen lader vi hende bare sove videre.
De gange hun trænger til at blive skiftet, får hun det første bryst, bliver skiftet, og så det andet bryst før hun falder i søvn.
Hun sover som dybest mellem kl 21 til 4.30, derefter sover hun ret let.