Brev:
En plan for mad og søvn?
5. april 2009
Alder:
5 mdr.
En plan for mad og søvn?
Hej Helen
Havde godt brug af dit svar sidst, så jeg er frisk på at sende dig spørgsmål igen;o)
Freja er nu helt en flaske pige dog tåler hun ikke mælk, så nok derfor alt det bøvl med mave smerter og amning, det var også sådan lidt med storebror og min kæreste og jeg er heller ikke helt friske med mælk, men kan dog ikke undvære den i kaffe ...
Jeg begyndte at give hende småt med grød og frugt mos for 3 uger siden, da hun virkede meget på med øjne efter mad. hun har dog haft svært ved det, selv om hun nu gerne vil, især hvis det er stykker af frugt og sådan noget. Viggo havde noget med lukkemusklen og tror også at hun kan være lidt sådan.
Nu er det jo sådan at hun er nr to og jeg synes at tiden flyver afsted, så dejligt at kunne spørge om råd. Har en fornemelse af at hun er mere til fast mad end tynd mos, men hvad kan hendes mave tåle at få?
Viggo ammede jeg fuldt til 5 et halvt, så det var en anden måde...
Hun har i nogle dage spist 3g om natten, men det ser ud til at være slut da jeg har prøvet at få mere mad i hende om dagen, har tanker på at der nok er mere ro om natten, for hun er en nysgerrig pige...
Hun vågner ca mellem 7 og halv 8 når storebror kommer ind, så kan hun stadig være så træt at jeg kun kan holde hende vågen en time ca, men de sidst dage er hun først puttede mellem 10 og 11.
Hun får flaske og grød inden og så sover hun op til 3 timer og nogen gange er det den store lur om eftermiddagen, så der er ikke helt rytme i det kan jeg godt se, men det er nemt at få hende til at sove alle vejne, men hun sover mest udenfor. når hun så er vågen får hun lidt at gumle på og gulerod med kartoffel til aften... hun får ca mellem 5 og 6 flasker af 200ml.
Jeg har købt en færdig vælling til hende til natten er det ok? det er på mælk men jo ikke så meget?
Hun er glad og snakker/ skriger for vildt, er ikke vild med at vende sig selv om hun kan, men vil heller prøve at kravle og sidde. Er det ikke ok at hun gør det? hun er mega stærk har holdt hovede selv fra starten og ligget på mave altid, så der kan hun ligge en time ad gangen uden brok. hun vil og kan stå meget og har passede på ikke at gør det for meget, men svært at kende hendes grænse når hun er så stærk og gerne vil...
Vores start på dagen er rimelig afslappet, da min kæreste møder mellem kl 10 og 12 og viggo er først i vugge halv 10, nok derfor tingene flyder lidt ud for mig og nu har vi 3 ugers ferie sammen skønt, men ville hjælpe med en lille guide for søvn og mad plan;O)
Tillæg: Viggo er 3år, stoppede med ble om dagen i lang tid og nu slut med sutten, men hvad med om natten? hvordan gør jeg det?
der har ikke været nogen problemer med at få en lille søs, men jeg synes ikke alt skulle ske på engang....
Nok en lidt roddet mail men håber du kan finde ud af den og på forhånd tak.
varme hilsner M