Brev:
Bliver ikke ammet men sover heller ikke..
6. april 2009
Alder:
10 mdr.
Bliver ikke ammet men sover heller ikke..
Hej Helen.
Min datter bliver ammet ved putning om aftenen v 19-tiden og så når hun vågner omkring midnat. Morgenamningen har vi undværet i et par uger. Enkelte lyksaglige nætter har hun kun vågnet kl ca 24 og så sovet til 6/6.30. Men de kan tælles på een hånd (el 3 fingre :-))
Som reget vågner hun altid en halv time efter hun er faldet i søvn og skal bøvse og så 3-4 gange udover midnatsamningen. Når hun vågner er det tit pga en bøvs og vi er nødt til at tage hende op inden hun bliver for ulykkelig og vågner for meget - tit er hun så også nem nok at ligge igen bagefter.
Nu er det så v at være tiden til også at fjerne midnatsamningen - men jeg er i tvivl om hvorvidt vi skal vente med det, til nætterne ser bedre ud... Eller er det omvendt? Altså at nætterne nok først bliver mere sammenhængende når vi får midnatsamningen væk? Der er jo ingen garantier, men hvad tror du?
Jeg er så småt begyndt at trappe ned, så hun kun får et bryst v midnat og det gør ingen forskel mht de mange opvågninger...
Dernæst fremgangsmåden...Vi planlægger at faren tager over de første 2-3 nætter uden midnatsamning, da de nok bliver de sværeste for alberte. Så tænker vi at hun måske bliver meget vågen og ked af det....men at det regulerer sig ind. Er det sådan man gør?
Venlig hilsen
Line