Brev:
Søvnbehov ændret?
6. april 2009
Alder:
10 mdr.
Søvnbehov ændret?
Hej Helen.
Ved ikke om det skyldes påskens gode vejr...Men min datter er blevet meget svær at putte til hendes anden og sidste lur om eftermiddagen.
Jeg tænker på om det måske er ved at være tid til at hun kan nøjes med een lur omkring middag.
Hun sover om natten fra 19/1930-6/6.30 og har indtil nu sovet om dagen kl ca 9 (halvanden time) og så igen v 14 tiden ca en time.
Hun har altid ligget på ca 13 timers søvn i døgnet. På det seneste har hun som sagt nægtet at sove om eftermiddagen - også selvom hun er meget træt. Gnider øjne mens hun tuder i barnevognen. Når jeg så tager hende ind igen er der ikke noget. Hun er tilfreds og ikke særlig vanskelig. Dog kan jeg tydeligt se, når vi når aftensmaden, at damen er meget træt.
Hun kan i disse dage holde sig vågen i 4 timer. Så falder hun selv i søvn i sin barnevogn uden brok. (Ved første lur)
Er det sådan, at der kun er et bestemt antal timer på søvnkontoen - og når de er brugt, så kan hun ikke sove mere om dagen selvom hun er træt??
For så må jeg jo til at lade hende sove en enkelt gang og så håbe at det bliver en lang lur...
Venlig hilsen Line