Brev:
Lure om dagen - 3 mdr.
6. april 2009
Alder:
3 mdr.
Lure om dagen - 3 mdr.
Hej Helen
Jeg har en dejlig lille søn på 3 mdr, som er glad og trives. Han sover for det meste godt om natten og bliver puttet ca kl 19 - 20 og sover til ca 6.30. Og så er jeg oppe og amme + give flaske 1 - 2 gange om natten. Det kan tage op til 1 - 2 timer hver gang. Grunden til at det kan tage lang tid er at det sommetider er svært at få ham til at falde til ro efter maden, også selvom han har bøvset. Han falder gerne i søvn i mine arme og jeg lægger ham så i liften derfra. Om dagen har jeg svært ved at få ham til at sove mere end ca. 1/2 time af gangen.
Han har i starten haft problemer med sin mave, svært ved at komme af med luft og afføring. Og han fik i starten antibiotika fordi han fik en staffilykokkerinfektion. Dette har gjort det svært for os at få ham til at sove og jeg kom ind i en rutine med at gå med ham i op til en time i barnevognen for at få ham til at sove. Det virkede og han sov op til 3 timer om formiddagen og ca 1/2 time om eftermiddagen, men nu er han begyndt at vågne når jeg stiller vognen efter turen og jeg kan bruge rigtig lang tid på at få ham til at sove herefter. jeg er også bange for bare at gå fra ham og lade ham græde.. for jeg tænker jo på om han stadig har ondt i maven, og jeg ved heller ikke om det er den rigtige fremgangsmåde for at få ham til at sove.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at han kunne sove uden at jeg skulle ud og trave byen tynd med vognen. Hvordan skal jeg gribe det an? Mønstret er jo at han helst vil lulles i søvn hos mig eller ved gåture i barnevognen, og ikke selv falder i søvn. Desuden sover han ikke så meget... ca 13 timer i døgnet..