Brev:
Ændring af søvnmønter om morgenen
6. april 2009
Alder:
7 mdr.
Ændring af søvnmønter om morgenen
Kære Helen
Tak for dine sidste par gode råd - jeg har prøvet dem alle og de virker! - Fantastisk.
Efter vi har indført en sen flaske om aftenen til vores 7 mdr.gamle datter, hun drikker den stort set i søvne og falder i søvn med flasken i munden som du skrev hun ville - dog vågner hun ofte op når jeg rejser hende op for at bøvse og bære hende over i sengen igen, selvom jeg forsøger og gøre det så stille som muligt.
Hun har selv fundet ud af og finde sutten om natten og kan selv putte den i munden nu - så hun finder selv ud af og falde hen igen. (men stadig meget betinget af sutten)
Vores rytme er følgende:
07:00 - 07:30 vågner op og kommer ind i mors seng og putter lidt
7:45-8:00 Havregrød (tilsat 100 ml mme eller sødmælk)
Ca. 9:30 Puttes med flaske ( ca. 100 ml) til lur
Ca. 11:30-12 - Øllebrød eller grøntsagsmos (begge dele tilsat mme eller sødmælk)
Ca. 14:30-15 - Puttes med flaske (ca. 120-150 ml) til lur
Ca. 17 - Frugtmos + knækbrød eller frugt i hånden, vand af kop
Ca. 18 - Grøntsagsmos (tilsat 60 ml mme) + vand af kop
Ca. 19:30-20 Puttes med flaske (ca. 130 ml)
Ca. 22:30-23 - Flaske 240 ml.
Udfra ovenstående så vågner hun ikke mere ved ca. 5-tiden og får en flaske men står derimod op og får havregrød - er det ok at undlade tidlig morgenflaske ? - problemet var før da vi ikke gav sen flaske - så spiste hun en hel flaske ved ca. 5 tiden og så var hun stort set ikke sulten til havregrøden.
Det er dejligt at hun sover fra ca. 23:30 og helt til 07:00 nu - så den sene aftenflaske er en succes - også for vores nattesøvn :-)
Hendes appetit for rigtig mad er blevet større nu end tidligere - og overgangen med og lukke munden er heldigvis allerede overstået igen :-)
Jeg har forsøgt og give lidt mellemmåltider - men hun virker ikke så interriseret/sulten. Frugtmos er hun heller ikke så vild med - jo moset banan er et hit.
Hun vejer 8,2 og måler 73 cm. og ser ud til og trives.
Hvad siger du til ovestående rytme - er det ok som det er og kører fint ?
Ang. brugen af sut - hun er stadig meget afhængig af den når hun skal sove - specielt om dagen er jeg ofte ude et par gange efter hun har sovet ca. 1/2- 1 time, hvor hun vågner lidt op og pjevser og give hende sutten - og hun sover videre.
Der er den lille krølle på halen, at hun starter i vuggestue om en måned - og der kan jeg jo ikke forvente at nogen står parat til og "servicere"hende på samme måde ved sovetid - har du et god råd ?
Tak for hjælpen.
Glæder mig til og høre fra dig.
Hilsner M