Brev:
Stimulering og udvikling
6. april 2009
Alder:
7 mdr.
Stimulering og udvikling
Kære Helen
Jeg har 2 spørgsmål som jeg håber du kan hjælpe mig med og få afklaret.
Vores datter på 7 mdr. vil højst ligge på legetæppet i max 10 min af gangen - så kræver hun opmærksomhed og pjevser og er generelt ikke særlig god til og lege med sig selv mere - det har hun ellers altid været.
Det er et problem i forhold til at hun skal ligge meget på maven og lære og kravle osv - har du et god råd ?
Hun er lynhurtig blevet meget stabil i ryggen og elsker og sidde op med støtte fra os - hun kan også holde balancen selv i nogle minutter.
Hun er en meget nysgerrig, ivrig og aktiv pige - hun er meget social anlagt og glad. Synes dog for tiden hun kræver meget opmærksomhed, legetøjet bliver hurtigt kedeligt og lege med. Jeg er bange for hun bliver en som ikke gider og kravle og hellere vil sidde op og så gå på et tidspunkt - håber du kan hjælpe ?
Jeg har heller ikke selv kravlet.
Synes det er svært og vurdere - fordi man får jo også af vide at de skal "lære" og lege selv og ikke hele tiden være afhængig af en voksen - omvendt er det jo også hyggeligt de endelig er blevet så store og kræver vores opmærksom til leg og sjov.
Ang. stimulering - hvor meget kan en baby på 7 mdr. "magte" af indtryk (hvis der er nogle hovedregler for det ) ? Er hun så stor nu at hun nok skal sige fra ?- , men det er nu ikke altid tilfældet og det ender i overtræthed fordi hun bare er "på" og smiler konstant så det kan være svært og aflæse. Vi har købt en klapvogn og er begyndt og køre en aftentur med hende, tage hende med ud og handle hvor hun kan sidde op og kigge, det samme også i barnevognen.
Hun kigger nysgerrigt rundt på den nye verden.
Tak for en dejlig brevkasse.
Hilsner M