Brev:
Min datter vil ikke spise eller sove
9. april 2009
Alder:
2 mdr.
Min datter vil ikke spise eller sove
Hej Helen.
Vi er ved at gå op i sømmene her i huset. Vi hænger sammen i tynde tråde.
Vi har en 9 uger gammel pige, som kom til verden 4 uger for tifligt ved delvist akut kejsersnit pga sivende vandafgang.
De første 3 uger gik fint, bortset fra sat jeg havde ondt pga operationen. Men pyt med det!
Sagen er den, at hun nu får Nexium mod for høj mavesyre - vi har været indlagt på Noenantal i 14 dage til oberservation. Hun har stadig opstød, men de gør ikke ondt mere på hende, heldigvis!!
Vi har købt sutteflasker og hoveder samt sterilisatorboks til microbølgeovnen for 1200 kr - prøvede os frem....Avent og Born Free flasker.
Hun suger en del luft til sig.
Vi cykler med hendes ben, laver krydsøvelser, lader hende hænge påskulderen i 20-30 minutter for at få den sidste bøvs ud... Vi gør alt vi kan!
Nu til vores 2 store problemer.
Hun spiser simpelthen ikke nok. Hun får typisk en flaske kl. 12.00 ca. 70 Ml...hvis vi kan få 100 i hende er vi lykkelige... 2-3 timer senere... ca. 50-70 ml igen..og sådan kører det hele døgnet, vi er oppe på ca. 10 flasker dagligt.
Hun vejer i dag 4700 gram - 2550 ved fødslen for 9 uger siden.
Samtidigt vil hun ikke rigtig sove...overhovedet.
Hvis jeg får mere end ½ times søvn mellem måltiderne er jeg heldig...!!
Jeg er slidt, træt og ved at give op... jeg er så ulykkelig.
Jeg elsker min lille pige, men har så svært ved at hænge sammen.
Det skal siges hun har siftet MME op til flere gange.
Først NAN 1, så NAN HA 1, hvilket gjorde alting meget værre, så Nutramigen, da lægen mente det måske var mælke allergi.... så Emfamil mod mavesyren.
Emfamilen gik vi væk fra, da hun fik så hård mave at hun skreg i 20 timer i døgnet, til trods for 2x4 ml laktulose dagligt.
Laktulosen gav hande så meget luft i maven at hun pruttede og skreg konstant.
Nu er vi tilbage på NAN 1- fordi hun kan lide det og fordi alt andet er tåbeligt...i vores verden.
Hun har været oppe på at spise ca. hver 4. time...ca 130-150 ml ad gangen...
Det er som om, at efter de 14 dage på neonntal er alting gået mere amok end det var før...
Nu er det hele gået over i den anden boldgade...
Hun spiser ca 70 ml, så afviser hun flasken fordi en bøvs er i vejen.
Hun bøvser af, falder i søvn, jeg skifter hende for at vække hende, så leger vi lidt, vi taler og siger lyde, hun smiler og er glad... Så tilbyder hende flasken igen. Men hun skriger og vrider sig og vil ikke...Det er altid under måltiderne den er gal!
Så svøber jeg hende og holder hende tæt ind til mig, synger for hende, taler beroligende til hende og så falder hun i søvn. Så lægger jeg hende i liften og der ligger hun så i 20 min ½ time....og så vågner hun igen.... så er det forfra med en ny flaske typisk, fordi hun er sulten igen :(
Det er en ond cirkel, og alting drejer sig om måltider og at få hende til at falde til ro.
Jeg har prøvet at trække tiden med sutten, i håb om hun så var mere sulten ved måltidet og kunne tage mere, og dermed få mere søvn indtil næste måltid... Men nej....hun spiser MAX 100 ml... 2-3 timer senere er vi på den igen.
På Neonantal går man MEGET op i at de får præcis det de skal ha, og gerne mere til.
De siger hun skal have ca. 1000 ml i døgnet...sådan ca.....
Deres holding var, at hvis hun blev så buttet at hun ikke kunne kravle når tid var, ja, så havde hun da haft det så godt så længe...
Hvad mener og tænker du..?
Er der noget vi kan gøre, er der noget vi overser... Hvad sker der med vores lille pige?
Vi er så triste og slidte at det er et under hvis vi stadig er en familie om 1 måned. Det slider på ægteskabet og vores fysiske tilstand også....