Brev:
Nattesøvn - 10 mdr.
10. april 2009
Alder:
10 mdr.
Nattesøvn - 10 mdr.
Hej Helen.
Efter jeg skrev til dig "ammes ikke men sover heller ikke". Er jeg faktisk stoppet med at amme ved midnatstid og altså nu kun ved putning om aftenen. Det kom lidt af sig selv. Hun faldt simpelthen i søvn, da hun kom over i min seng for at blive ammet. Jeg lod hende så sove der og hun klagede sig ikke/bad om bryst, lå måske en smule uroligt, men sov. Derfor tænkte jeg - nu er det nu.
Siden har hendes far sovet med hende (hun sover i egen seng) og kun tilbudt vand. Hun vågner som hun i lang tid har gjort dvs en halv time eftere hun er blevet puttet - her er hun tit meget svær at få til at sove igen (tager vel 15-20min), og så to-tre gange yderligere hvor hun er meget nem at ligge igen.
Hun falder godt nok hen v brystet når hun bliver ammet inden sengetid, men sover ikke når hun lægges. Hun har lukkede øjne, men gaber og rumsterer lidt rundt inden hun falder til ro. Andre gange er hun mere vågen og rejser sig mange gange op og skal ligges igen inden hun sover. Altså er hun ikke afhængig af brystet for at sove videre.
Jeg er meget glad for ikke at amme omkring midnat, for jeg har efterhånden hårdt brug for lidt sammenhængende søvn. Selvfølgelig er jeg opmærksom på, at få ekstra mælk/mme i hende om dagen.
Jeg synes også hun spiser rigtig godt nu.
Morgen: Havre/spelt-grød. 1 1/2 dcl.
Formiddag: Brød og frugt
Eftermiddag: Manna/fuldkornsrismelsgrød 1 1/2 dcl
Sen eftermiddag: Brød og frugt
Aftensmad - vores mad + ekstra grønsager.
Efter bad: Vælling 150ml af kop.
Er det ikke et rimeligt mad indtag?
Jeg tror derfor ikke hun vågner om natten fordi hun er sulten. Så ville hun vel brokke sig mere. Hvis hun græder får hun en tår vand og det er det.
Kunne det tænkes at hun, ligesom jeg, skal vænne sig til ikke at vågne om natten. Det har vi jo begge gjort i 10 mdr. Nu hvor der ikke er nogen amning at vågne for, tager det vel tid at afvænne sig med?
Eller lyder det underligt/unormalt?
Venlig hilsen Line