Brev:
Morgenmælken
11. april 2009
Alder:
14 mdr.
Morgenmælken
Kære Helen
Tak for dine gode svar!
Tristan er nu næsten 14 mdr og et lille glad energibundt. Han spiser nu næsten det samme som os, pasta, kartofler, fisk og meget andet, og smager gerne på alt. Vi er til gengæld ikke helt sikre på, hvor meget mælk han egentlig skal have nu.
Om morgenen får han ved otte-tiden ca 250 ml let eller sødmælk og er begyndt at spise sin havregrød lige bagefter - før ventede han en times tid, men nu er han mere sulten. Til frokost får han vand til maden og det samme eftermiddag og aften. Om aftenen spiser han sammen med os ved syv-tiden og ved otte-tiden får han 250 ml mælk igen og bliver puttet i seng ved 21-tiden. Jeg synes, at vi godt kunne droppe mælken om morgenen eller give ham lidt i glas i stedet for sutteflaske, så han i stedet spiser noget mere havregrød. Min mand mener, at vi ikke kan tage hans morgensutteflaske fra ham og at vi risikerer, at han ikke drikker nok mælk, hvis han skal drikke af glas ... Hvad mener du???
God påske og venlig hilsen
Marianne