Brev:
Blå Beauvais
11. april 2009
Alder:
3 mdr.
Blå Beauvais
Hej Helen
Min dreng på 3 måneder og 1 uge får modermælkserstatning og bliver ammet også. Det har været sådan siden han var 14 dage, fordi jeg ikke har mælk nok til ham. Vi giver ham beauvais, den grønne fordi vi har hørt at den er den mildeste mod maven. han har nemlig haft en del problemer med at komme af med afføring og luft siden han 5 dage gammel fik antibiotika på sygehuset. Det er dog som om det med maven er blevet lidt bedre indenfor den sidste tid, men det kan stadig drille ham. Især at komme af med luft.
Nu er han jo snart ved at være 3,5 måneder, og vi er begyndt at tænke på om vi bør skifte over til nan, den blå? og hvornår? Er der nok næring i den grønne til ham? Den har jo ikke en "2èr" som vi kan skifte til ligesom nan.
Jeg er lidt tilbageholdende med at skifte fordi jeg før på min sundhedsplejerskes opfordring har prøvet at skifte til den blå beauvais, og hver gang har jeg haft en dreng som skriger og ikke kan komme af med hverken afføring eller luften.
Er der et alternativ?
Jeg overvejer også hvornår jeg skal stoppe med at amme...og det skal jo nok ikke være lige når vi skifter mærke. Jeg ved godt hvad anbefalingerne siger, men det har givet mig en del problemer...
Lige et tillægsspørgsmål. I starten havde han afføring med i hver ble, og det var noget tynd sjask, så gik det over til en gang i døgnet, men det var stadig slimet tyndt og grønt helt indtil han var ca 2,5 måned. Nu har det ændret sig og ser efter min mening mere normalt ud. Det er gul/grøn og har konsistens som sennep. Det kom også en gang i døgnet. Men nu er det gået over til at han kun har afføring hver anden dag! Er det ok?Han får mælk hos mig 15 min ved hver side og ca 100 - 130 ml erstatning hver gang han spiser. som er ca 6 gange i døgnet.
Venlig hilsen
Simone